Verslag 16 maart

Zorgen beginnen toe te nemen

Sleeuwijk 2 bevindt zich in een duidelijk mindere periode voor wat betreft het opvijzelen van het puntentotaal met een driepunter. Ook de uitwedstrijd tegen Sliedrecht vandaag leverde geen overwinning op waardoor de laatste volle buit behaald werd tegen VVAC en dat is al weer een behoorlijk aantal weekjes geleden. Toch biedt de verloren wedstrijd tegen Sliedrecht enig houvast ten opzichte van de wedstrijden tegen bijvoorbeeld Roda Boys en Stedoco. Het spel oogt wat beter en als deze lijn doorgezet kan worden dan kan het behalen van een overwinning niet uitblijven. Terug naar de wedstrijd tegen Sliedrecht.

Na een aftastende beginfase is de eerste echte kans in de 10e minuut voor Sliedrecht, twee minuten later gevolgd door het eerste wapenfeit van Sleewijk maar Petar ziet in de 12e minuut zijn inzet over het doel van de thuisclub gaan. In de 20e minuut een aanval opgezet door Danny. De kaatsende Stef legt de bal terug op  Danny maar diens inzet van afstand gaat langs de verkeerde kant van de paal. In de daarop volgende fase van de wedstrijd gokt de thuisclub op met name de snelheid van de aanvallers en moet de verdediging van Sleeuwijk twee keer corrigerend optreden om een achterstand te voorkomen. Net voor het rustsignaal tracht Danny nog een keer de keeper van de thuisclub te verrassen met een poging vanaf een meter of twintig  maar wederom valt de o zo gewenste treffer niet te noteren waarmee met een brilstand de rust aanbreekt.

Sleeuwijk opent de tweede helft scherp en na twee minuten een aanval over rechts. Petar laat zijn directe tegenstander na een goede actie van Stef  zijn hielen zien maar helaas bereikt zijn voorzet in een overtal situatie geen medespeler waardoor nu de thuisclub behoedt wordt voor een achterstand. In de 53e minuut levert een spelhervatting uit een ingooi totaal onnodig balverlies op voor Sleeuwijk. Sliedrechts beste speler gaat de kaats met een medespeler aan waarna hij zichzelf vrij voor Patrick zet en met een droge schuiver wordt Sliedrecht op een voorsprong gezet. Een minuut later wordt gelukkig voor Sleeuwijk onnodig balverlies niet afgestraft en wordt groter leed nog voorkomen. Toch valt vrij snel daarna de tweede treffer voor de thuisclub als een verdediger van Sleeuwijk een ongelukkige overtreding maakt in het zestienmeter gebied en de bal op de stip gaat. Patrick kan net niet bij de ingeschoten penalty en Sleeuwijk kijkt tegen een 2-0 achterstand aan. Met nog 25 minuten  op de klok worden aanvallende wissels doorgevoerd aan Sleeuwijks zijde. In de 69e minuut ziet de ingevallen Tristan zijn kopbal uit een voorzet van Danny net naast gaan en 2 minuten later claimt Sleeuwijk een penalty als uit een scrimmage de bal tegen een arm van een Sliedrechtse speler komt maar helaas wuift de scheidsrechter de penalty weg. Sleeuwijk gooit alle aanvallende registers op en vooral Jorian blijkt een handenbinder voor de verdedigers van de Sliedrecht. Danny ziet in de 82e een schot over gaan en ook richting de laatste minuut van reguliere speeltijd lukt het genoemde speler niet om een directe vrije bal om te zetten in de 2-1. Toch valt deze nog wel als Jorian koppend de meegelopen Arjan in stelling brengt die met een droge knal de keeper van Sliedrecht weet te passeren. Met nog een klein minuutje blessuretijd op de klok wordt nog gehoopt op de gelijkmaker maar helaas is dit Sleeuwijk niet gegund waardoor zonder punten op zak via omwegen de Roef wordt opgezocht.

Wedstrijd nieuws, geplaatst door dick konings op 18 maart 2024

Banner Sportstroom