Historie Kampioenschap Sleeuwijk 1 - deel 5

Historie kampioen 1991-1992

Sleeuwijk kende een aantal goede seizoenen in de 3e klasse, maar gleed langzaam af en moest dat bekopen met de degradatie in 1990-1991. Alles op alles werd er daarom gezet op directe promotie in 1991-1992. In het 2e jaar van Harry van den Heuvel als hoofdtrainer, tevens zijn laatste, moest dat gebeuren met een hernieuwde selectie.

Jan Boer en Hans Nout hadden afscheid genomen en André van Vugt (jeugd), René de Jong (Be Ready), Piet van Breugel en Harm Viveen (SVW) kwamen. Verder waren inmiddels vaste kracht geworden Edwin van Andel, Dik Brienen, Kees Dekker, Andries van Duijvendijk, Toine van Meer, André Molhoek, Henco Reuvekamp, Ron Visser en Bob van der Windt.

In een nek aan nek race eindigden Well en Sleeuwijk de competitie met een gelijke stand. Dat seizoen betekende dat een beslissingswedstrijd op neutraal terrein. Bij Roda Boys nam Sleeuwijk een 3-0 voorsprong op Well. Die werd vastgehouden tot een kwartier voor tijd waarna Well in 13 minuten 3x scoorde. Het betekende wederom een beslissingswedstrijd die wederom op het terrein van Roda Boys werd gespeeld. Nu won Sleeuwijk met 1-0 door een goal van Edwin van Andel en zo was de titel een feit.

Elftalfoto 1991-1992 4e klasse B
Boven vlnr Toon Schram (leider), André van Vugt, Dik Brienen, Nils Barnhoorn, Bob van der Windt, Ron Visser, André Molhoek, John Dekker, Peter Spuijbroek (keepers trainer), Harry van den Heuvel (trainer);
Onder vlnr Edwin van Andel, Toine van Meer, Piet van Breugel, René de Jong, Kees Dekker, Henco Reuvekamp, Martin Koek

Banner Rabobank