Verslag 23 maart

Sleeuwijk 2

Collectief succes

Na een mindere reeks treft Sleeuwijk 2 vandaag in de Alblas een tegenstander die zich in de bovenste regionen bevindt. De uitwedstrijd werd kansloos verloren en in de wetenschap dat we inmiddels in de gevarenzone dreigen te geraken brengt met zich mee dat er best wel wat spanning staat op de wedstrijd van vandaag.

De Alblas pakt in het begin direct het initiatief wat resulteert in een eerste doelpoging in de vierde minuut die Patrick gelukkig niet echt in de problemen brengt. Na dit wapenfeit pakt Sleeuwijk het initiatief en is vooral het langdurig balbezit in combinatie met een dosis concentratie een mooie constatering. Dit al resulteert in kansen in de 10e en 15e minuut voor Danny wat helaas niet de gehoopte voorsprong met zich meebrengt al had met name het afleggen van de bal op Stef in de genoemde 15e minuut een betere keuze geweest. De goed spelende Dennis waagt in de 21e minuut een poging die naast gaat en in de 25e minuut is het Petar die zijn inzet over het doel van de tegenstander ziet vliegen.

Toch kan de openingstreffer niet uitblijven en in de 27e speelminuut schampt Petar een indraaiende vrije bal van Danny waardoor de bal in verste bovenhoek van het doel valt en Sleeuwijk terecht op een 1-0 voorsprong komt. Direct na de aftrap is het Danny die druk zet en de bal ontfutseld van een van de verdedigers van de Alblas en met een droge tegendraadse schuiver de keeper verrast en daarmee de stand op 2-0 brengt. De Alblas gokt meer en meer op de lange bal en uit een van de aanvallen krijgt het in de 38e minuut een corner en met de daaruit volgende scrimmage weten enkele spelers van Sleeuwijk ternauwernood de aansluitingstreffer te voorkomen waardoor met een 2-0 ruststand de kleedkamers opgezocht worden door beide teams.

Direct na rust komt Petar in een 1:1 situatie en na een korte felle passeeractie gaat zijn harde uithaal over het doel van de tegenstander. Sleeuwijk blijft de bovenliggende ploeg wat kansen weet te creëren. Een goed lopende aanval in de 52e minuut wordt niet beloond met een derde treffer en Chris ziet een inzet uit een corner twee minuten later daaropvolgend over gaan. Vijf minuten later krijgt Sleeuwijk een vrije bal op 20 meter afstand van het doel van de tegenstander. Dennis zet zich achter de bal echter met een katachtige reflex weet de keeper van de Alblas de derde treffer nipt te voorkomen. Meer en meer gaat de Alblas met risico’s spelen wat ze in de 78e minuut de eerste echte kans van het tweede bedrijf bezorgd. Gelukkig voor Sleeuwijk gaat de geplaatste kopbal naast. Toch valt zeven minuten later de tegengoal als na ietwat passief het kopduel aangaan de bal in de zestien in de voeten van een aanvaller van de Alblas valt en met een droge volley laat men de 2-1 aantekenen. In de wetenschap dat nu de Alblas alle registers open gooit is het zaak voor Sleeuwijk om secuur met balbezit om te gaan wat ook gebeurd. In de 90e een goede aanval over rechts waar de neefjes vd. Meijden bij betrokken zijn. De gegeven voorzet brengt de bal bij de vrijstaande Petar die met een simpele inzet de 3-1 scoort waarmee de wedstrijd gelopen is. In de blessuretijd is het Jesse nog die bijna vrij voor de keeper wordt gezet maar helaas is dit buitenkansje hem niet gegund.

De eindstand wordt daarmee bepaald op 3-1 en vooraf zullen weinigen dit voorspeld hebben.
De overwinning wordt vandaag behaald door het collectief wat een compliment waard is!

Wedstrijd nieuws, geplaatst door dick konings op 26 maart 2024

Banner Cando